
Deel 3 ‘De leeromgeving van leraren’ van het drieluik ‘Leraar: een professie met perspectief’, beantwoordt de vraag hoe de individuele en gezamenlijke professionele ontwikkeling en loopbaanontwikkeling van leraren kunnen worden bevorderd | 2020
- Download deel 3
Downloads & Links
Bladeren
-
Cover
-
H1 | Ontwikkelruimte voor teams
-
H2 | Teamleren stimuleren
-
H3 | De school als professionele leergemeenschap
-
H4 | Bevorderen van netwerken
-
H5 | Professionele ontwikkeling in de opleidingsschool
-
H6 | Bevorderen van een onderzoekscultuur
-
H7 | De rol van evaluatie voor loopbaanontwikkeling
-
H8 | Strategisch personeelsbeleid als motor
-
H9 | Gespreid leiderschap
-
H10 | Een dynamisch leraarberoep vraagt om een systeembrede aanpak
-
Auteurs
Gerelateerde documenten
Rapport | Supporting teacher and school leader careers
In de afgelopen twee jaar heeft een werkgroep van de Europese Commissie zich gebogen over de vraag hoe loopbaanmogelijkheden voor leraren te versterken zijn. De resultaten daarvan zijn vastgelegd in dit rapport dat handvatten biedt voor beleidsmakers bij het ondersteunen van loopbaanontwikkeling en loopbaanbeleid | 2020
Lees meerRapport | Working and learning together
In dit rapport van het OECD ‘wordt ruim aandacht besteed aan loopbaanontwikkeling van leraren. Naast thema’s als HR-beleid binnen scholen, het stimuleren van professionele ontwikkeling in scholen en vraagstukken rond de onderwijsarbeidsmarkt en tekorten en overschotten aan leraren | 2019
Lees meerRapport | Loopbanen van leraren in het voortgezet onderwijs
Het Kohnstamm Instituut en de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de horizontale en verticale loopbaanmogelijkheden van leraren. In de eerste deelstudie is op basis van interviews en een enquête een inventarisatie uitgevoerd naar de verschillende rollen die leraren vervullen in het voortgezet onderwijs in combinatie met hun lesgevende taken | 2018
Lees meer