
Deel 1 ‘Een veelzijdig beroepsbeeld’ van het drieluik ‘Leraar: een professie met perspectief’, gaat in op de vraag hoe het denken in termen van loopbanen kan bijdragen aan een aantrekkelijk beroep en aan de passie van leraren en hoe leraren hun expertise ontwikkelen gedurende die loopbaan | 2020
- Download deel 1
Downloads & Links
Bladeren
-
Cover
-
Inhoud
-
Voorwoord
-
Inleiding
-
H1 | Een gedeeld beroepsbeeld voor de leraar
-
H2 | Leraren en gezag - de bevoegdheden voorbij
-
H3 | Duurzame loopbaanontwikkeling
-
H4 | Competenties voor de moderne loopbaan
-
H5 | Horizontaal en verticaal groeien
-
H6 | De hybride onderwijsloopbaan
-
H7 | Hoe leraren hun expertise ontwikkelen
-
H8 | Leren door reflecteren
-
H9 | Van startbekwaam naar bekwaam leraar
-
H10 | Professionalisering van ervaren leraren
-
Auteurs
Gerelateerde documenten
Rapport | Supporting teacher and school leader careers
In de afgelopen twee jaar heeft een werkgroep van de Europese Commissie zich gebogen over de vraag hoe loopbaanmogelijkheden voor leraren te versterken zijn. De resultaten daarvan zijn vastgelegd in dit rapport dat handvatten biedt voor beleidsmakers bij het ondersteunen van loopbaanontwikkeling en loopbaanbeleid | 2020
Lees meerRapport | Working and learning together
In dit rapport van het OECD ‘wordt ruim aandacht besteed aan loopbaanontwikkeling van leraren. Naast thema’s als HR-beleid binnen scholen, het stimuleren van professionele ontwikkeling in scholen en vraagstukken rond de onderwijsarbeidsmarkt en tekorten en overschotten aan leraren | 2019
Lees meerRapport | Loopbanen van leraren in het voortgezet onderwijs
Het Kohnstamm Instituut en de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de horizontale en verticale loopbaanmogelijkheden van leraren. In de eerste deelstudie is op basis van interviews en een enquête een inventarisatie uitgevoerd naar de verschillende rollen die leraren vervullen in het voortgezet onderwijs in combinatie met hun lesgevende taken | 2018
Lees meer