‘Een beroepsbeeld voor de leraar’ is het resultaat van gezamenlijke ontwerpsessies van schoolbesturen, lerarenopleidingen en het Ministerie van OCW over doorlopende leer- en ontwikkellijnen voor leraren. De publicatie gaat over ontwikkelrichtingen, loopbaanmogelijkheden en groei van leraren in het onderwijs. Het moet uitdagen en inspireren tot verdere inkleuring op lokaal niveau, uitnodigen tot kritische bevraging en tot het aanvullen of juist weglaten van elementen. Het beroepsbeeld is – in andere woorden – vooral bedoeld als startpunt voor dialoog. Hoewel het beroepsbeeld vooral ontwikkeld is met het VO voor ogen, is het ook toepasbaar binnen het PO | 2017

Bladeren

Gerelateerde documenten

Instrumenten

App | Dialoogapp voor docent en team

Deze dialoogapp heeft tot doel om docenten en docententeams te ondersteunen bij gesprekken over loopbaanontwikkeling. De app bevat 48 vragen die het startpunt kunnen zijn voor individuele reflectie over persoonlijke loopbaanontwikkeling en -ambitie, voor een ontwikkelgesprek met een leidinggevende, of voor een dialoog binnen het team over het gebruik van elkaars kwaliteiten | 2020

Lees meer
Instrumenten

Beroepsbeeld medewerker IKC | Perspectieven voor medewerkers in een interprofessioneel team

Het beroepsbeeld IKC biedt medewerkers binnen IKCs handvatten om na te denken over hun ontwikkeling en loopbaan. Tegelijk biedt het ook leidinggevenden binnen IKCs handvatten om medewerkers te ondersteunen in hun loopbaanontwikkeling en mogelijkheden om meer aandacht te besteden aan loopbaanbeleid | 2019

Lees meer
Instrumenten

Publicatie | Het kwalificatiedossier van de mbo-docent

Het kwalificatiedossier van de docent mbo geeft een beschrijving van de taken en deeltaken van de docent in het middelbaar beroepsonderwijs. Ook komt aan de orde welke kennis en vaardigheden de mbo-docent nodig heeft om zijn taken goed te vervullen | 2015

Lees meer